De første tegn på en succesfuld reklamekampagne er at kampagnen skaber opmærksomhed, at reklamen identificeres korrekt og at centrale budskaber forstås - En reklameeffektanalyse fra indsigt Nu giver alle svarene
Når vi måler reklameeffekt er filmen skudt, pengene brugt og kampagnen overstået og derfor er det vigtigt at huske at det handler om at blive klogere til næste gang. Selvom du står med en færdig reklamefilm og dele af den ikke fungerer optimalt, så behøves man ikke nødvendigvis at skrotte alt og tage tilbage til bountyland og filme en ny.
Med enkle midler kan en eksiterende film nemt få nyt liv ved at arbejde med enten klipning, logovisning eller speak. Det er lige præcis det en reklameeffektanalyse kan hjælpe med.
Reklameeffektanalysen arbejder med 4 centrale punkter som er vigtige input til her og nu og til de næste kampagner.
- Reklameopmærksomhed
- Budskabsforståelse
- Købsintention
- Ad liking
Der skal selvfølgelig være en fornuftig sammenhæng mellem reklamebudget og budget til effektmåling. Hos indsigt Nu har vi udviklet en standardiseret løsning, som kommer hele vejen rundt omkring reklameeffekt - til en pris, der begynder omkring en fjerdedel af prisen andre steder.
Klik på tab'en for at læse mere om de 4 centrale punker i reklameanalysen