Vores services

Reklameeffekt

De første tegn på en succesfuld reklamekampagne er at kampagnen skaber opmærksomhed, at reklamen identificeres korrekt og at centrale budskaber forstås - En reklameeffektanalyse fra indsigt Nu giver alle svarene

Når vi måler reklameeffekt er filmen skudt, pengene brugt og kampagnen overstået og derfor er det vigtigt at huske at det handler om at blive klogere til næste gang. Selvom du står med en færdig reklamefilm og dele af den ikke fungerer optimalt, så behøves man ikke nødvendigvis at skrotte alt og tage tilbage til bountyland og filme en ny.

Med enkle midler kan en eksiterende film nemt få nyt liv ved at arbejde med enten klipning, logovisning eller speak. Det er lige præcis det en reklameeffektanalyse kan hjælpe med.

Reklameeffektanalysen arbejder med 4 centrale punkter som er vigtige input til her og nu og til de næste kampagner.

  1. Reklameopmærksomhed
  2. Budskabsforståelse
  3. Købsintention
  4. Ad liking

Der skal selvfølgelig være en fornuftig sammenhæng mellem reklamebudget og budget til effektmåling. Hos indsigt Nu har vi udviklet en standardiseret løsning, som kommer hele vejen rundt omkring reklameeffekt - til en pris, der begynder omkring en fjerdedel af prisen andre steder.

Klik på tab'en for at læse mere om de 4 centrale punker i reklameanalysen

En standardiseret løsning der naturligvis er tilpasset dit produkt, din kampagne og dine budskaber.

Reklameopmærksomhed

Her skal du tage stilling til din kategori og dine konkurrenter. De centrale spørgsmål er det uhjulpede og hjulpede reklameerindringsspørgsmål, hvor der skal henvises til en kategori og listes en række konkurrenter.

Derudover skal reklamen naturligvis vises - Hvis det er en film skal du tage stilling til om dele skal blindes, og om reklamen i sig selv kan identificeres med korrekt afsender.

Budskabsforståelse

Forstås de budskaber der skal frem i reklamen. Her er de centrale spørgsmål dels det åbne spørgsmål hvor respondenten med egne ord fortæller hvad der opfattes som reklamens budskaber. Derudover op til tre lukket spørgsmål, på nedenstående form.

Først og fremmest vil reklamen gerne fortælle:Dit primære reklamebudskab
I hvilken grad synes du det lykkes?

I reklameeffektanalysen kan du teste yderligere to sekundære budskaber

Købsintention

Her spørges ind til nuværende køb af produktet og om reklamen har givet anledning til at købe produktet mere eller mindre. På den baggrund udregnes et samlet salgsløft. For nogle produkttyper vil det være naturligt at spørge hvor ofte det købes, som f.eks FMCG. For andre podukttyper som f.eks biler eller abonnementer, vil det være nærliggende at spørge ind til overvejelser og nuværende brug

Ad liking

Kan dine kunder lide reklamen i sig selv og i forhold til andre lignende reklamer. Det giver i sig selv et benchmark til dine konkurrenter og således hvor du præcis ligger på "popularitetsbarometeret"

Process reklameeffektanalyse - 2 uger fra kampagnen afsluttes

Kampagne

Begynd planlægning af effektmålingen seneste ved kampagnestart - tag stilling til om reklamen skal blindes.

Dataindsamling

Anbefales af begynde straks efter sidste kampagnedag - få KPI'er omkring antal TRP, dækning, budget mm.

Rapport

Rapport og rekomendationer leveres i PowerPoint og præsenteres på fælles møde efter aftale.

Komplet

15.000Kr.
  • Reklameopmærksomhed
  • Budskabsforståelse
  • Købsintention
  • Ad liking
  • PowerPoint rapport
  • Kodning af åbne spørgsmål
  • Valgfrit ekstra spørgsmål
  • Videoredigering
  • Mundtlig afrapportering

Basis

10.000Kr.
  • Reklameopmærksomhed
  • Budskabsforståelse
  • Købsintention
  • Ad liking
  • PowerPoint rapport
  • Kodning af åbne spørgsmål
  • -
  • -
  • -

Light

8.000Kr.
  • Reklameopmærksomhed
  • Budskabsforståelse
  • Købsintention
  • Ad liking
  • PowerPoint rapport
  • -
  • -
  • -
  • -

Interesseret?

Skriv dit navn og telefonnummer

Så kontakter vi dig om Reklameeffekt.